BİRÇOK TARTIŞMAYA KONU OLAN “AKM YENİDEN” 13 YIL ARADAN SONRA AÇILDI…



Cumhuriyetimizin 98. yıldönümünde, KÜLTÜR ve SANAT etkinliklerinin İstanbul'daki merkezi olacak AKM, görkemli törenle kapılarını ziyaretçilerine açtı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılan yapının açılış programı 5 gün sanat etkinlikleriyle sürecek…

2018'de yenisinin yapımı için yıkılan, modern, işlevli yeni AKM 3 yılda tamamlandı. 

Taksim AKM (Atatürk Kültür Merkezi):  

-96,000 m2 kapalı alan

-14,400 m2 taban alanı

-%70 yerli malzeme

-2,040 kişi kapasiteli opera salonu

-802 kişilik tiyatro salonu

-4 katlı kütüphane


Neler neler söylenmedi ki!...

13 yıldır yürütülen türlü engellemeler sonrası AKM 13 yıl sonra açıldı. 

O dönemin siyasetçileri ve sanatçıları el ele verip akıl almaz bir "Yıktırmayacağız!" kampanyası açtı. Kimileri, "Bedenimizi kalkan edeceğiz" deyip sokaklara düştü, sokaklara yansıyan gerilim ve televizyon tartışmalarını hatırlıyorum. 

Adeta siyasi iktidara ve onun arkasındaki sosyal kesime karşı nefret üretildi!


Sormak istiyorum?...

Türkiye Cumhuriyeti Devletine ve Türk kültür hayatına yakışır bir hale getirmek için büyük çaba sarf edip emekler harcayan, teknolojisiyle dünyada örnek gösterilebilecek böyle muhteşem bir yapıtı kimin yaptığına bakmadan, neden iyi yapılmış diyemiyoruz?!...

Eğer iyi yapılmış bir işe 'iyi yapılmış' demezsek doğruluğumuzu, dürüstlüğümüzü kaybetmiş olmuyor muyuz?!


Üzücü, yıpratıcı tüm söylemlere karşın, iktidardan ilgili muhataba muhteşem yapıtla güzel cevap... 

Alışveriş merkezi yapılacağı iddiaları ile sonu gelmeyen yargı süreçlerine karşın teknolojinin son imkanlarıyla yenilenen AKM, Sinan Operası’nın dünya prömiyeri ile sanatseverlere 13 yıl aradan sonra yeniden buluştu.

Opera salonlarını iyi bilen dünyaca ünlü şef Gürer AYKAL'ın, Yeni AKM için hakkaniyetli yanıtı:

"Dünyada bu kadar zenginliği içinde barındıran bir yapıt pek bilmiyorum. Dünyanın her yerini gezmedim ama en azından 40 ülkesinde opera yönettim, salonları biliyorum. Yineleyeceğim, bu salona hayran kaldım ve çok gururluyum bir Türk olarak."

Sanata, sanatçıya ve tüm sanatseverlere yeni AKM İstanbul'umuza hayırlı olsun diyorum. Birçok tartışmaya konu olan, 'Yapamazlar!', 'AVM olacak!' diyenlere, son teknoloji ile kapılarını yeniden açan muhteşem mimari AKM ülkemiz ve İstanbul için çok büyük kazanç... Emeği geçen herkesin eline sağlık. 

Kısır ideolojilerin kurbanı olmadan, saf sanatın icra edildiği bir mekân olması dileğiyle…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KONU TESETTÜRLÜ OLMASI MI?...

“CHP'NİN BAŞÖRTÜ SORUNU''

SİYASET 2021 YILINA HAREKETLİ BAŞLADI