MUHARREM AYI VE AŞURA



Muharrem ayının son günü, Kartal Cemevi Vakfı'nda dualar eşliğinde oruç açma programı gerçekleşti. 9 Ağustos'ta başlayan programı takip eden Kartal Gazeteciler Derneği Başkanı Selim Akdoğan, gazeteci dostlarla muharrem ayının son günü oruç açma ve ertesi gün gerçekleşen Aşure dağıtım programına katıldım. 

Katılım oldukça yoğundu 'Dede'nin sohbeti dinlenildi, katılımcılar konuşmalarını yaptı ve iftar saati oruçlar açıldı. 

Allah'ım tutulan tüm oruçları kabul etsin inşallah.

Cemevinin yoğun günleri ve her kesimden gelen konukları ağırlayan, odasının, gönlünün  herkese açık olduğunu gördüğüm Sn. Kartal Cemevi Vakfı Başkanı Selami Sarıtaş ve Cemevi Vakfı Genel Sekreteri Hatice Sarıbal'ı ziyaret ederek sohbet etme imkanı buldum. Cemevinde 'Muharrem Ayı'' yoğunluğunu anladım peki... ''Kurs kayıtlarımız başlamıştır." afişini gördüm, 'nasıl yani?!' dedim?... Başkan bey tebessümle "Çocuklarımıza, gençlerimizle birlikte geçmişte imkanları ya da okula gidemediğinden eğitimini tamamlayamamış yetişkinlere eğitim konusunda yardımlar ediyoruz." dedi.

 Şaşırdım!... Cemevinde eğitim amaçlı kurs verildiğini bilmiyordum o yüzdendir şaşkınlığım. Ve sadece Alevilere özgü kurslar değil tüm Kartal halkı kurslara başvurabiliyor. 

Hangi kurslar mı var? O kadar çok ki bir kaçını paylaşmak isterim;  Okuma-Yazma, Mesleki genel hobi, ingilizce ve bağlama-gitar kurslarının olduğunu öğrendim. Sizler de ilgileniyorsanız ayrıntıları Kartal Cemevi Vakfından öğrenebilirsiniz. 



BUĞRA KAVUNCU İLE AYAKÜSTÜ SOHBET...


Muharrem ayının 10. günü âşûrâ günüdür.

Muharrem Ayı’nda icra edilen Yas-ı Matem orucunun bitmesi nedeniyle Kartal Meydanında aşure ikramında bulunuldu. 

Bendeki aşure sevgisi... Gazeteci dostlarla programa katıldım ve ikram edilen aşureyi (sıcak sıcak çok severim) yedim. 

Kerbela'da şehit olan Hz. Hüseyin ailesi ve yol arkadaşları adına  tutulan oniki günlük Muharrem (yası-matem) orucunun ardından Bereket, Birlik ve Paylaşmanın sembolü olarak aşure yapanların niyetleri niyazları kabul olsun.

İyi parti'nin düzenlediği program mıydı, ne?...

Kartal Belediyesi ve Kartal Cemevi Vakfı tarafından düzenlenen aşure dağıtım programında dikkatimi çeken önemli ayrıntıyı iletmek isterim; CHP belediye yöneticilerinden ya da İl, ilçe yöneticilerinden katılım neredeyse yok denilecek kadar azdı! (Hacı Bektaş-ı Veli etkinliğine herkes gitti sanırım :) )

Programa, geçtiğimiz günlerde hoşnutsuz saldırı yaşayan İYİ Parti İstanbul İl Başkanı Buğra Kavuncu katıldı. Program adeta İYİ Partililerin programı gibiydi... Sn. Kavuncu ile ayaküstü sohbet etme imkanı bulup geçmiş olsun dileklerimi ilettim.  Öncelikle her kim olursa olsun, siyasi kimliği önemli değil! Saldırıyı kınıyorum!

Saldırıya ilişkin açıklamasında Kavuncu: 'Şahsıma yönelik menfur saldırının failinin, İYİ Partimiz ile hiçbir alakası yoktur. Bu şahıs, ne Partimizin üyesi ne de herhangi bir kademesinde görevlidir. Aksini iddia etmek, olayı çarpıtmak ve gerçekten odaklanılması gereken yerden uzaklaşmaktır!" dedi. 


İstanbul Valiliği, saldırganın sabah saatlerinde Silivri'de yakalandığını duyurdu.

Şüphelinin Emniyet ifadesinde "Ağabeyimle 15 Temmuz'da darbeye karşı durmak için sokağa çıktık. Ümit Özdağ'ın Kavuncu hakkındaki FETÖ iddiaları sonrasında Kavuncu'ya antipati duymaya başladım ve saldırıyı gerçekleştirdim!" dediği belirtildi. 

Gelişmeler bunlar izleyelim takipte kalalım...

Sağlıcakla kalın.





Editör: Ebru Erbaş

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KONU TESETTÜRLÜ OLMASI MI?...

“CHP'NİN BAŞÖRTÜ SORUNU''

SİYASET 2021 YILINA HAREKETLİ BAŞLADI