ASIL BEKA SORUNU “SEVGİSİZ GENÇLER”


Ülkece gündemimiz o kadar yoğun, yaşanan tüm olumsuz olaylardan kaynaklı öyle çok yorulduk ki, artık kötü haber okumak istemez hatta haber bültenlerinde bile denk geldiğinizde rahatsız olacak konuma geldik... Ancak dikkatimizi üzerine yoğunlaştırmamız gereken çok önemli bir haber var; Ordu-Korgan'da fındık bahçesine gitmek istemediği için ailesiyle tartışan 14 yaşındaki F.Y. annesini, anneannesini ve ağabeyini silahla öldürdü. Babasının ise durumunun kritik olduğu aktarıldı.

İlk ifadesi şöyle: 

TF.Y.  "Avukatım eşliğinde ifade vermek istiyorum. Üzerime atılı suçlamayı anladım... Ailem tarafından uzun zamandır psikolojik baskıya uğruyorum. Bu baskıda şiddet yok ancak özellikle annem bana sürekli kötü davranıyor. Beni sevmediğini düşünüyorum. Bu benim içimde bir kin biriktirmeme sebep oldu... Fındık toplamayı da sevmiyorum. Ailemin baskısıyla bahçede çalışıyorum" dedi.

Pedagog eşliğinde alınan bu ifade beni benden aldı, ne diyeceğimi bilemiyorum!

Çok ama çok üzücü... 

Ben de bir anneyim; tabii ki her anne-ergen evlat gibi biz de zaman zaman, ‘ufak tefek’ sorunlar yaşıyoruz, yaşayabiliriz de… Ama olayları böylesi bir  durumuna getirme düşüncesi bile akıl tutulması yaşattı bende!... 

Kafamda bir sürü cevapsız sorular!??...

Ne olmuş olabilir?! Bu çocuk nasıl olur da ailesini yok edebilecek kadar öfkesini kontrol edememiş olup, tüm olanlara rağmen umursamaz tavır takınabilip, tüm yaşanan olaylara ilişkin sakinliğini korumaya devam edebilir! Bir çocuğun gerçeklikle bağı nasıl bu şekilde kopmuş olabilir?

Acaba!... Daha önce benzer vakalarda yaşandığı gibi çocuk cep telefonuyla oyun oynamayı bırakmak istemediği için mi çıktı bu tartışma?! 

Ve burası çok önemli!

Tabancayı etkili kullanmayı bu yaşta nasıl öğrendi? Bu sorunun yanıtı aslında her şeyi açıklayacak olan konu.

Sizce de enteresan değil mi?...

Çocuğun avukat istemesi, zorla çocuk işçi olarak çalıştırıldığını ve aile içi mobbing mağduru olduğunu söylemesi, F.Y.'nin yaptığı açıklamalarında da en az ceza alma motivasyonu var! Bu çocuk bütün bu hukuki süreçlere nasıl hakim olabilir?

Z kuşağı çok farklı!... Haksızlık yapmak istemiyorum, bazıları çok bilinçli ama bazıları da bencil ve içi boş özgüvene sahipler.

Oynadıkları mobil oyunlar, izledikleri videolar vahşet dolu! 'Mafya' , 'zombi' dizileri izleyerek sanal dünyanın sarhoşluğuyla adeta büyüleniyorlar! Mobil oyunlar öldürmeyi basit bir eylem gibi gösteriyor çocuklara!

Sanırım ben bu kuşak temelli diyaloglardan çok sıkıldım. Yok o kuşak, yok bu kuşak vs. bilmiyorum. Hangi kuşaktan olursak olalım ihtiyacımız olan kavramlar aynı. Bunların başında da sevgi geliyor.  

 Sonuçta bir aile hiç uğruna yok oldu! Ben bu detaya dikkat çekmek istiyorum.




Editör: Ebru Erbaş 

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

KONU TESETTÜRLÜ OLMASI MI?...

“CHP'NİN BAŞÖRTÜ SORUNU''

SİYASET 2021 YILINA HAREKETLİ BAŞLADI